lördag 6 juni 2009

heaven

Alla födda 1990 i Röllingby tog studenten igår. Jag avundas dom verkligen.
Först var jag på Hannas mottagning där jag grät tre gånger pga tal. Sen vidare till Petra där jag fick ett glas med ren sprit av victor. Det komiska är att vart man är går så är det alltid någon jävel som säger att, jaa nästa år, då är det din tur. Som att jag inte redan vet det? Som att jag inte redan räknar ner varje dag och längtar. Som att jag inte i smyg börjat planera hur min klänning ska se ut. Nej nej nej. Det är ett år kvar. 365 låånga dagar. Fyllda av roliga saker, men även en jävla massa plugg. En dag i taget.

Efter alla mottagningar åkte jag hem till famp där det var lite människor. Trevligt trevligt. Efter det begav vi oss till tegel där vi snyggt sneakade oss in längre fram i kön, riktigt lyckat. Kvällen rullade på. Hemresan blev minnesvärd. Allsång till ´det vackraste jag vet´som förövrigt förmodligen är världens vackraste låt. Speciellt när man sitter med bästa människorna i livet. Och bästa pojkvännen i livet. Natten blev mysig men kort.

Joakim gick upp vid 10 för att åka på match. Jag gick så klart upp samtidigt och nu kan jag inte somna om. Har kollat på Zorro, tänkte även plöja igenom freedom writers, för att få tiden att gå i väntan på J.
Ikväll blir det Sverige matchen här med några. Jag säger några för jag har absolut ingen aning om vilka. Jag ska iaf hinka i mig vatten och sova jätte tidigt.
Imorgon 15.00 är det match. Hemma mot hässelby. plus åbk-dagen, vilket resulterar i att jag måste vara där 9.30 istället för 13.

Det finns en tendens till långa inlägg när man är såhär ensam i ett främmande hus. Främmande? nej det kan jag väl inte direkt kalla det. Bor här oftare än hemma nu för tiden.
Lyssnar på Heaven-bryan adams. FAN VILKEN FIN LÅT. Jag blir så blödig.
dags att avsluta. Lär bli några inlägg idag. Lina och Sofie, bra va ;) ? Mina trognaste läsare! Trognaste? Är det ens ett ord? aja puss

1 kommentar: