tisdag 1 december 2009

Mitt i allt så ska man räcka till

Det är mycket nu.

Ett tips till alla er där ute. Har ni mycket i skolan så skriv inte, jag repeterar, INTE ner allt på ett samlat papper. Då får ni förstoppning och gör inte ett skit. Där är jag. Fan vad mycket det är nu alltså. Tänkte börja på min skit lista idag och beta av det, men icke, det är så mycket så vet inte ens vart jag ska börja.
Att ångesten inför imorgon börjar smyga sig på gör ju sitt också. Nervositet för smärta och utseende som en guldhamster? Det visar sig. Imorgon är i alla fall dagen för bentransplantationen, fan. Första steget på en helvetes resa.

Det är mycket nu.

På fredag är det begravning. Jag hoppas att det blir fint, jag vet att det blir jätte fint. För din skull. Det är jobbigt, döden är alltid jobbig. Kommer alltid att vara. Det är något ofattbart och obegripligt. Jag kommer aldrig förstå att ett liv kan finnas en dag sen vara borta dagen efter. Livet.

Det är mycket nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar