torsdag 14 oktober 2010

ta hand om mitt hjärta

Det finaste för mig är att få tillgång till någons hjärta. En person som öppnar sig och släpper in mig i deras liv. Det betyder att dem kan lita på mig, att jag får tillgång till deras hjärta. Hur stor är inte det? Vi får ett antal chanser i vårt liv att ta hand om ett annat hjärta. Dessa chanser kastar vi bort, en efter en, som om de vore skräp. utan att ens tänka på konsekvenserna. Att vi krossar någons hjärta, alla svek och lögner är inte hela livet. Men sanningen är den att alla små kan lätt bli tillräckligt stort för att få oss att sätta upp den här muren. Muren som skyddar mot allt ont. Men det vi inte tänker på är att den även hindrar oss från att leva.
Jag har blivit sviken. Jag har fått mitt hjärta krossat. Men jag har även rest mig upp, tagit nya tag och blivit starkare än innan. Tack vare människor som tagit hand om mitt hjärta.

Jag har öppnat mig helt för en person. Jag har gett honom mitt hjärta. Självklart skrämmer det mig, men jag har aldrig varit så lycklig som jag är just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar